Ogłoszenie o naborze numer 151036 na stanowisko podreferendarza do spraw prowadzenia akt osobowych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych Referatu do spraw Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy
Nabór zewnętrzny numer 4/KSC/NZ/2025
Ogłoszenie KPRM nr: 151036
Data ukazania się ogłoszenia: 24 kwietnia 2025 roku
Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy
Komendant Miejski Policji
poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
podreferendarza
do spraw: prowadzenia akt osobowych funkcjonariuszy i pracowników cywilnych
Referatu ds. Osobowych Wydziału Kadr i Szkolenia
Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu:
Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy:
Bydgoszcz
Komenda Miejska Policji
ul. J.K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
Osoba na tym stanowisku:
-
prowadzi i aktualizuje akta osobowe policjantów i pracowników cywilnych, w celu gromadzenia dokumentacji personalnej zgodnie z obowiązującymi przepisami poprzez włączenia odpowiednich dokumentów do akt osobowych oraz wpisywanie odpowiednich treści (zawartości rozdziałów, przebiegu służby/pracy, awanse w stopniu, odznaczenia, wyróżnienia, nagrody uznaniowe),
-
przygotowuje akta osobowe policjantów i pracowników cywilnych zwolnionych ze służby, w celu przekazania ich do Archiwum KWP w Bydgoszczy,
-
wypożycza akta osobowe policjantów innym jednostkom oraz uprawnionym organom po uprzednim uzupełnieniu i sprawdzeniu ich pod względem kompleksowości oraz poprawności, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej,
-
aktualizuje kartoteki manualne policjantów w celu gromadzenia danych identyfikacyjnych o policjantach pełniących służbę w KMP w Bydgoszczy oraz przeniesionych do innych jednostek, a także zwolnionych ze służby,
-
udziela informacji i zapoznaje uprawnione osoby z aktami osobowymi, po uprzednim uzyskaniu zgody Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia KMP w Bydgoszczy, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej,
-
prowadzi karty zastępcze akt osobowych w celu ewidencjonowania udostępnionych akt osobowych uprawnionym osobom oraz informowania bezpośrednio Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia o bezpodstawnym przetrzymywaniu tych akt,
-
na polecenie Naczelnika Wydziału Kadr i Szkolenia sporządza wykazy akt osobowych celem okresowej weryfikacji ilości akt osobowych przechowywanych w składnicy dla zapewnienia pełnej informacji o stanie akt osobowych,
-
gromadzi notatki z rozmów dyscyplinujących funkcjonariuszy oraz orzeczenia o ukaraniu, włącza do akt osobowych policjantów oraz wyłącza z akt po upływie określonego terminu, w celu zapewnienia sprawnej obsługi kadrowej.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
-
zagrożenie korupcją,
-
zagrożenie naciskami grup przestępczych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
-
bariery architektoniczne: podjazd oraz platforma przyschodowa dla osób niepełnosprawnych, drzwi wejściowe zewnętrzne dostosowane dla osób niepełnosprawnych (o szerokości min. 90 cm w świetle ościeżnicy), na parterze budynku znajduje się toaleta przystosowana dla osób niepełnosprawnych, brak możliwości poruszania się wózkiem inwalidzkim na wyższych kondygnacjach – brak wind,
-
narzędzia i materiały pracy: biurko, komputer, faks, telefon, nie występują uciążliwe, szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
niezbędne:
-
wykształcenie: średnie,
-
pozostałe wymagania niezbędne:
-
znajomość: ustawy z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej, ustawy z dnia 10.05.2018 r. o ochronie danych osobowych, ustawy z dnia 5.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych, Zarządzenia Nr 678 KGP z dnia 17.06.2005 r. w sprawie zasad prowadzenia przez przełożonych dokumentacji w sprawach związanych ze stosunkiem służbowym policjantów oraz sposobu prowadzenia akt osobowych, rozporządzenie Ministra Rodziny, Pracy i Polityki Społecznej z dnia 10.12.2018 r. w sprawie dokumentacji pracowniczej, Zarządzenie Nr 920 KGP z dnia 11.09.2008 r. w sprawie metod i form wykonywania zadań w zakresie działalności archiwalnej Policji,
-
umiejętność właściwej interpretacji przepisów dotyczących prowadzenia akt osobowych, ich archiwizacji oraz ochrony danych osobowych,
-
umiejętność organizacji pracy własnej i samodzielność,
-
komunikatywność, terminowość, sumienność,
-
kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawiającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 z ze zm.) lub zgoda na postępowanie sprawdzające,
-
w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 1 sierpnia 1972 r.
-
Co oferujemy:
-
stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
-
dodatek za wysługę lat od 5 do 20 % w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
-
dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
-
nagrody jubileuszowe,
-
dofinasowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
-
dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
-
dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
-
możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego oferującego m.in. polisę na życie i opiekę medyczną,
-
możliwość korzystania z Koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo-Pożyczkowej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6 %.
Informacja na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w KMP w Bydgoszczy znajduje się na stronie: https://kujawsko-pomorska.bip.policja.gov.pl/KMB/sygnalisci
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
życiorys/CV,
-
list motywacyjny,
-
kopia dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych w zakresie wykształcenia,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
-
oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie kandydata o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych objętych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 5 sierpnia 2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j.: Dz. U. z 2024 r., poz. 632 ze zm.),
-
oświadczenie, że w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. nie pracowałam/em, nie pełniłam/em służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/em współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później.
Termin składania/wysyłania dokumentów (decyduje data stempla pocztowego):
-
05 maja 2025 roku
Miejsce składania dokumentów:
Komenda Miejska Policji
Wydział Kadr i Szkolenia
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
85-667 Bydgoszcz
od poniedziałku do piątku,
w godzinach od 07:30 do 15:30,
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej ogłoszenie KPRM nr 151036
Inne informacje:
Aplikacje przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane. Oferta powinna zawierać tylko wymagane dokumenty w kserokopii (proszę nie załączać oryginałów). Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Kandydatka/kandydat spełniający wymagania formalne zostanie zakwalifikowany do dalszych etapów naboru, o czym będzie powiadomiony mailowo lub telefonicznie (w przypadku braku adresu e-mail). Zakres zagadnień obowiązujących na teście kompetencji będzie dotyczył wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów i procedur ujętych w wymaganiach niezbędnych. Przewidziane wynagrodzenie na stanowisku: 4967,95 złotych brutto (słownie: cztery tysiące dziewięćset sześćdziesiąt siedem złotych 95/100 groszy) + dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21 listopada 2008 roku o służbie cywilnej). Informujemy, iż mile widziane są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności. Dostarczonych dokumentów nie odsyłamy. Zatrudnienie nowego pracownika w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy może nastąpić po przeprowadzeniu postępowania sprawdzającego i wydaniu poświadczenia bezpieczeństwa lub po potwierdzeniu faktu wydania i ważności poświadczenia bezpieczeństwa w przypadku legitymowania się poświadczeniem bezpieczeństwa wydanym przez inny uprawniony podmiot. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 47-751-56-38.
Zgodnie z art. 600 ust. 1 Ustawy o obronie Ojczyzny w przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stanu wojennego, ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, Rada Ministrów może objąć Komendę Miejską Policji w Bydgoszczy militaryzacją. W związku z powyższym pracownikowi nadaje się przydział organizacyjno-mobilizacyjny do służby w jednostce zmilitaryzowanej. Powyższe nie dotyczy osób, którym zgodnie z art. 605 ust. 3. przydziałów się nie nadaje.
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
-
Administrator danych i kontakt do niego: Komenda Miejska Policji, ul. J. K. Chodkiewicza 32, 85-667 Bydgoszcz.
-
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod.kmp-bydgoszcz@bg.policja.gov.pl.
-
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
-
Informacje o odbiorcach danych: udostępnione dane nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim, odbiorcami danych mogą być instytucje upoważnione z mocy prawa.
-
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
-
Uprawnienia:
-
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
-
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
-
prawo do usunięcia danych osobowych - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
-
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
-
Podstawa prawna przetwarzania danych:
-
art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
-
art. 22¹ Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21 listopada 2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14 lipca 1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
-
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
-
-
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22¹ Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
-
Inne informacje: Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.