Ogłoszenie o naborze numer 156141 na stanowisko inspektora do spraw dowodów rzeczowych Wydziału do walki z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy
Nabór zewnętrzny nr 7/KSC/NZ/2025
Ogłoszenie KPRM nr: 156141
Data ukazania się ogłoszenia: 13 września 2025 roku
Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy
Komendant Miejski Policji
poszukuje kandydatek/kandydatów na stanowisko:
inspektora
do spraw: dowodów rzeczowych
Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją
Komendy Miejskiej Policji w Bydgoszczy
Wymiar etatu: 1
Liczba stanowisk pracy: 1
Adres urzędu:
Komenda Miejska Policji w Bydgoszczy
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
Miejsce wykonywania pracy:
Bydgoszcz
Komenda Miejska Policji
ul. Toruńska 19
85-823 Bydgoszcz
Osoba na tym stanowisku:
-
prowadzi składnice dowodów rzeczowych Wydziału Kryminalistyki, Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją, a w szczególności kompletuje dokumentację, przyjmuje i przekazuje dowody rzeczowe celem zabezpieczenia prawidłowego toku prowadzonych postępowań przygotowawczych,
-
prowadzi Składnicę dowodów rzeczowych broni i amunicji Wydziałów w KMP w Bydgoszczy orz Komisariatów podległych KMP w Bydgoszczy, a w szczególności kompletuje dokumentację, przyjmuje i przekazuje dowody rzeczowe celem zabezpieczenia prawidłowego toku prowadzonych postępowań przygotowawczych,
-
sprawuje nadzór ogólny nad pojazdami zabezpieczonymi do postępowań przygotowawczych, w wydziałach KMP w Bydgoszczy oraz Komisariatach podległych KMP w Bydgoszczy, w ramach którego dokonuje ustaleń samochodów przechowywanych powyżej 2 miesięcy, sprawdza prawidłowość zabezpieczenia tych pojazdów na parkingach, a także prowadzi ich rejestr oraz sprawuje nadzór ogólny nad Systemem Ewidencji Holowanych Pojazdów (SEHP) w celu zapewnienia właściwego postępowania z pojazdami i terminowego ich wydawania/przekazywania,
-
wydaje i przekazuje dowody rzeczowe wskazanym osobom i instytucjom zgodnie z decyzją organów procesowych oraz przygotowuje dokumentację związaną z przepadkiem tych przedmiotów na rzecz Skarbu Państwa w celu zapewnienia prawidłowego obiegu zabezpieczonych dowodów zbędnych dla postępowania,
-
informuje przełożonych o możliwości przekazania dowodów rzeczowych do poszczególnych organów procesowych oraz przynajmniej raz w roku uczestniczy w inwentaryzacji dowodów rzeczowych Wydziału Kryminalnego, Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją, broni i amunicji KMP w Bydgoszczy, a po uzyskaniu protokołów z inwentaryzacji z poszczególnych Wydziałów KMP w Bydgoszczy oraz podległych Komisariatów Policji przekazuje je do KWP w Bydgoszczy, w celu ustalenia i sprawdzenia rzeczywistej ilości dowodów rzeczowych przechowywanych w Składnicy dowodów rzeczowych,
-
przeprowadza kontrole Składnic dowodów rzeczowych w podległych Komisariatach Policji w celu sprawdzenia przyjmowanych, ewidencjonowania i przekazywania dowodów rzeczowych, a także kontrole parkingów, na których przechowywane są pojazdy zabezpieczone do celów procesowych, w celu sprawdzenia prawidłowości ich przechowywania oraz przygotowuje wnioski do Komendanta Wojewódzkiego Policji w Bydgoszczy o przyznanie nagród pieniężnych uzyskanych ze sprzedaży dowodów rzeczowych, przygotowuje analizy półroczne oraz roczne w tym zakresie,
-
prowadzi ewidencję urlopów i zwolnień lekarskich pracowników i funkcjonariuszy Wydziału dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją KMP w Bydgoszczy oraz wprowadza dane do aplikacji SWOP, dotyczące absencji oraz nadgodzin funkcjonariuszy i pracowników cywilnych, w celu gromadzenia i przetwarzania danych,
-
wprowadza do aplikacji „Elektroniczny Rejestr Czynności Dochodzeniowo-Śledczych (ERCDŚ)”, dane dotyczące postępowań przygotowawczych, sprawdzających, pomocy prawnych realizowanych w Wydziale dw. z Przestępczością Gospodarczą i Korupcją KMP w Bydgoszczy.
Warunki dotyczące charakteru pracy na stanowisku i sposobu wykonywania zadań:
-
wysiłek fizyczny,
-
praca w terenie,
-
zagrożenie korupcją,
-
zagrożenie naciskami grup przestępczych.
Miejsce i otoczenie organizacyjno-techniczne stanowiska pracy:
- bariery architektoniczne: budynek nie jest dostosowane dla potrzeb osób niepełnosprawnych poruszających się na wózku inwalidzkim, (brak podjazdów, drzwi odpowiedniej szerokości oraz odpowiednio dostosowanych toalet), brak możliwości poruszania się wózkiem inwalidzkim po budynku – brak wind,
- narzędzia i materiały pracy: biurko; komputer; faks; telefon; nie występują uciążliwe, szkodliwe oraz niebezpieczne warunki pracy.
Wymagania związane ze stanowiskiem pracy:
-
niezbędne:
-
wykształcenie: średnie,
-
wymagane doświadczenie zawodowe: powyżej 1 roku 6 miesięcy pracy w administracji lub do 1 roku pracy w danym obszarze,
-
pozostałe wymagania niezbędne:
-
znajomość: ustawy z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej, Kodeks postępowania karnego (Dz.U.2025.046) art. 228-233 k.p.k., Zarządzenie Nr 4 KGP z dnia 09.02.217 r. w sprawie niektórych form organizacji i ewidencji czynności dochodzeniowo-śledczych Policji oraz przechowywania przez Policję dowodów rzeczowych uzyskanych w postępowaniu karnym (Dz. Urz. KGP poz. 9) - szczególnie Rozdział 7 „Ewidencjonowanie i przechowywanie dowodów rzeczowych oraz śladów kryminalistycznych”, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 07.04.2016 r. „Regulamin wewnętrznego urzędowania jednostek organizacyjnych prokuratury” (Dz.U.2025.753) – szczególnie Rozdział 4 „Postępowanie dowodowe”, Oddział 2 i 3, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 18.06.2019 r. „Regulamin urzędowania sądów powszechnych” (Dz.U.2024.867) – szczególnie Rozdział 6 „Przechowywanie dowodów rzeczowych lub przedmiotów oględzin oraz inne czynności w postępowaniu sądowym” § 102-108 oraz Dział 6 „Środki karne”, rozporządzenie Ministra Sprawiedliwości z dnia 24.06.2016 r. w sprawie szczegółowych warunków i trybu niszczenia przedmiotów, których przepadek orzekł sąd (Dz.U.2016.943),
-
umiejętność pracy w zespole,
-
umiejętność rozwiązywania problemów,
-
komunikatywność,
-
asertywność,
-
kopia poświadczenia bezpieczeństwa uprawiającego do dostępu do informacji niejawnych oznaczonych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j. Dz. U. 2024, poz. 632 ze zm.) lub zgoda na postępowanie sprawdzające,
-
w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22.07.1944 r. do dnia 31.07.1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18.10.2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów – nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 01.08.1972 r. lub później. Osoba wybrana do zatrudnienia będzie musiała złożyć oświadczenie lustracyjne, jeśli urodziła się przed 01.08.1972 r.
-
-
Wymania dodatkowe:
-
wykształcenie: średnie profilowane (technik administracji),
-
dobra znajomość obsługi komputera,
-
stosowanie prawa w praktyce,
-
pozytywne reagowanie na stres.
Co oferujemy:
-
stabilną pracę w jednostce administracji publicznej, zatrudnienie na podstawie umowy o pracę,
-
dodatek za wysługę lat od 5 do 20 % w zależności od udokumentowanego stażu pracy,
-
dodatkowe wynagrodzenie roczne (tzw. trzynastka),
-
nagrody jubileuszowe,
-
dofinasowanie do zakupu okularów korekcyjnych,
-
dofinansowanie do wypoczynku pracowników,
-
dofinansowanie do wypoczynku dzieci pracowników,
-
możliwość przystąpienia do ubezpieczenia grupowego oferującego m.in. polisę na życie i opiekę medyczną,
-
możliwość korzystania z Koleżeńskiej Kasy Oszczędnościowo-Pożyczkowej.
DOSTĘPNOŚĆ:
Nasz urząd jest pracodawcą równych szans i wszystkie aplikacje są rozważane z równą uwagą bez względu na płeć, wiek, niepełnosprawność, rasę, narodowość, przekonania polityczne, przynależność związkową, pochodzenie etniczne, wyznanie, orientację seksualną czy też jakąkolwiek inną cechę prawnie chronioną.
Jako osoba z niepełnosprawnością nie możesz skorzystać z pierwszeństwa w zatrudnieniu – nie składaj dokumentu potwierdzającego niepełnosprawność.
W miesiącu poprzedzającym datę upublicznienia ogłoszenia wskaźnik zatrudnienia osób niepełnosprawnych w urzędzie, w rozumieniu przepisów ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnieniu osób niepełnosprawnych, wyniósł co najmniej 6 %.
Informacja na temat Procedury zgłoszeń wewnętrznych w KMP w Bydgoszczy znajduje się na stronie: https://kujawsko-pomorska.bip.policja.gov.pl/KMB/sygnalisci.
Wymagane dokumenty i oświadczenia:
-
życiorys/CV,
-
list motywacyjny,
-
kopia dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań niezbędnych w zakresie doświadczenia zawodowego oraz wykształcenia,
-
kopia dokumentów potwierdzających spełnienie wymagań dodatkowych w zakresie wykształcenia,
-
oświadczenie kandydata o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych do celów rekrutacji,
-
oświadczenie kandydata o korzystaniu z pełni praw publicznych,
-
oświadczenie kandydata o nie skazaniu prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe,
-
oświadczenie o posiadaniu obywatelstwa polskiego,
-
oświadczenie o wyrażeniu zgody na przeprowadzenie postępowania sprawdzającego w celu uzyskania poświadczenia bezpieczeństwa uprawniającego do dostępu do informacji niejawnych objętych klauzulą „poufne” zgodnie z ustawą z dnia 05.08.2010 r. o ochronie informacji niejawnych (t. j. Dz. U. z 2024, poz. 632 ze zm.),
-
oświadczenie, że w okresie od dnia 22.07.1944 r. do dnia 31.07.1990 r. nie pracowałam/em, nie pełniłam/em służby w organach bezpieczeństwa państwa i nie byłam/em współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18.10.2006 r. o ujawnieniu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944-1990 oraz treści tych dokumentów. Nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 01.08.1972 r. lub później.
Termin składania/wysyłania dokumentów (decyduje data stempla pocztowego):
- 23 września 2025 roku
Miejsce składania dokumentów:
Komenda Miejska Policji
Wydział Kadr i Szkolenia
ul. J. K. Chodkiewicza 32
85-667 Bydgoszcz
85-667 Bydgoszcz
od poniedziałku do piątku,
w godzinach od 07:30 do 15:30,
w zamkniętej kopercie z dopiskiem: Oferta zatrudnienia w służbie cywilnej ogłoszenie KPRM nr 156141
Inne informacje:
Aplikacje przesłane drogą elektroniczną nie będą rozpatrywane. Oferta powinna zawierać tylko wymagane dokumenty w kserokopii (proszę nie załączać oryginałów). Oferty otrzymane lub uzupełnione po terminie nie będą rozpatrywane (decyduje data stempla pocztowego). Kandydatka/kandydat spełniający wymagania formalne zostanie zakwalifikowany do dalszych etapów naboru, o czym będzie powiadomiony mailowo lub telefonicznie (w przypadku braku adresu e-mail). Zakres zagadnień obowiązujących na teście kompetencji będzie dotyczył wiedzy z zakresu obowiązujących przepisów i procedur ujętych w wymaganiach niezbędnych. Przewidziane wynagrodzenie na stanowisku: 4967,95 złotych brutto (słownie: cztery tysiące dziewięćset sześćdziesiąt siedem złotych 95/100 groszy) + dodatek za wysługę lat (zgodnie z art. 90 ustawy z dnia 21.11.2008 roku o służbie cywilnej). Informujemy, iż mile widziane są osoby posiadające orzeczenie o niepełnosprawności. Dostarczonych dokumentów nie odsyłamy. Zatrudnienie nowego pracownika w Komendzie Miejskiej Policji w Bydgoszczy może nastąpić po przeprowadzeniu postępowania sprawdzającego i wydaniu poświadczenia bezpieczeństwa lub po potwierdzeniu faktu wydania i ważności poświadczenia bezpieczeństwa w przypadku legitymowania się poświadczeniem bezpieczeństwa wydanym przez inny uprawniony podmiot. Zgodnie z art. 600 ust. 1 Ustawy o obronie Ojczyzny w przypadku wprowadzenia stanu wyjątkowego na całym terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, stanu wojennego, ogłoszenia mobilizacji i w czasie wojny, Rada Ministrów może objąć Komendę Miejską Policji w Bydgoszczy militaryzacją. W związku z powyższym pracownikowi nadaje się przydział organizacyjno-mobilizacyjny do służby w jednostce zmilitaryzowanej. Powyższe nie dotyczy osób, którym zgodnie z art. 605 ust. 3 przydziałów się nie nadaje. Dodatkowe informacje można uzyskać pod numerem telefonu 47-751-12-62.
DANE OSOBOWE - KLAUZULA INFORMACYJNA:
Dane osobowe są przetwarzane zgodnie z przepisami rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO).
-
Administrator danych i kontakt do niego: Komenda Miejska Policji, ul. J. K. Chodkiewicza 32, 85-667 Bydgoszcz.
-
Kontakt do inspektora ochrony danych: iod.kmp-bydgoszcz@bg.policja.gov.pl.
-
Cel przetwarzania danych: przeprowadzenie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej oraz archiwizacja dokumentów po przeprowadzeniu naboru.
-
Informacje o odbiorcach danych: udostępnione dane nie będą podlegały udostępnieniu podmiotom trzecim, odbiorcami danych mogą być instytucje upoważnione z mocy prawa.
-
Okres przechowywania danych: czas niezbędny do przeprowadzenia naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej (z uwzględnieniem 3 miesięcy, w których dyrektor generalny urzędu ma możliwość wyboru kolejnego wyłonionego kandydata, w przypadku, gdy ponownie zaistnieje konieczność obsadzenia tego samego stanowiska), a następnie przez czas wynikający z przepisów o archiwizacji.
-
Uprawnienia:
-
prawo dostępu do swoich danych oraz otrzymania ich kopii,
-
prawo do sprostowania (poprawiania) swoich danych osobowych,
-
prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
-
prawo do usunięcia danych osobowych - żądanie realizacji tych praw należy przesłać w formie pisemnej na adres kontaktowy administratora danych, podany powyżej,
-
prawo do wniesienia skargi do organu nadzorczego: Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych (ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa).
-
-
Podstawa prawna przetwarzania danych:
-
art. 6 ust. 1 lit. b RODO,
-
art. 22¹ Kodeksu pracy, ustawa z dnia 21.11.2008 r. o służbie cywilnej oraz ustawa z dnia 14.07.1983 r. o narodowym zasobie archiwalnym i archiwach w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO,
-
art. 6 ust. 1 lit. a RODO oraz art. 9 ust. 2 lit. a RODO.
-
-
Informacje o wymogu podania danych: Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z art. 22¹ Kodeksu pracy oraz ustawy o służbie cywilnej (m.in. imię, nazwisko, miejsce zamieszkania, wykształcenie, przebieg dotychczasowego zatrudnienia, wymagania do zatrudnienia do służby cywilnej) jest dobrowolne, jednak niezbędne, aby uczestniczyć w procesie naboru na stanowisko pracy w służbie cywilnej. Podanie innych danych w zakresie nieokreślonym przepisami prawa, zostanie potraktowane jako zgoda na przetwarzanie danych osobowych. Wyrażenie zgody w tym przypadku jest dobrowolne, a zgodę tak wyrażoną można odwołać w dowolnym czasie. Jeżeli dane będą obejmowały szczególne kategorie danych, o których mowa w art. 9 ust. 2 RODO, konieczna będzie wyraźna zgoda na ich przetwarzanie, która może zostać odwołana w dowolnym czasie.
-
Inne informacje: Podane dane nie będą podstawą do zautomatyzowanego podejmowania decyzji; nie będą też profilowane.